Jak przyśpieszyć odchudzanie?

Nadwaga określana jest jako choroba globalna. Na dzień dzisiejszy boryka się z nią nawet 50% cywilizowanego społeczeństwa. Liczba osób z nadmiarem tkanki tłuszczowej zwiększyła się na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat dwukrotnie. Za główną przyczynę nadwagi uważa się siedzący tryb życia oraz coraz to gorsze odżywianie. Brak aktywności fizycznej w połączeniu z niezdrowym i niezbilansowanym jadłospisem bardzo szybko doprowadza do zwiększenia masy ciała.

O ile tycie przychodzi zwykle z dużą łatwością, o tyle proces odchudzania jest bardzo powolny. Zwykle osoby odchudzające nie redukują wagi o więcej niż 1-2 kilogramy miesięcznie. Co zrobić aby przyśpieszyć ten proces?

Jakie są przyczyny otyłości i nadwagi?
Mówiąc o otyłości i nadwadze, zawsze za główne przyczyny podaje się niewłaściwą dietę i niezdrowy tryb życia. Warto jednak zauważyć, że wpływ na gromadzenie się tkanki tłuszczowej mają również inne czynniki.

W wielu przypadkach, nadwaga to kłopot, który uwarunkowany jest genetycznie (skłonność do odkładania się tkanki tłuszczowej w organizmie). Rzecz jasna, nie jest to żadne wytłumaczenie, ale… może nam pozwolić zrozumieć – czemu tyjemy.

Co więcej, nadwaga bardzo często pojawia się na skutek zaburzeń o charakterze hormonalnym. Z tego też względu, kobiety w okresie menopauzy, ciąża, czy andropauza u mężczyzn wskazywane są jako przyczyny otyłości.

Nie mniej jednak, według ekspertów, za 90% przypadków nadwagi odpowiadają wspomniane na początku dwa czynniki: niewłaściwa dieta i siedzący tryb życia.

Jak przyśpieszyć odchudzanie?

Tempo odchudzania w głównej mierze zależne jest od naszej diety oraz aktywności fizycznej, którą podejmujemy. To dwa wyjątkowe procesy o które zadbać należy w pierwszej kolejności. Dieta powinna być dostosowana do naszego trybu życia. Jej bilans odpowiadać musi nie tylko naszej masie ciała, ale także podejmowanej aktywności fizycznej. Z kolei ćwiczenia na redukcje powinny mieć charakter aerobowy i trwać około 45-60 minut (3-4 sesje treningowe w tygodniu). Intensywność treningu powinna oscylować w granicach 55-65% max HR (tętno wysiłkowe).

Warto również zadbać o to, by tempo naszego metabolizmu było znacznie szybsze. W tym celu możemy zastosować suplementy diet i/lub naturalne produkty bogate w błonnik pokarmowy (m.in: otręby, produkty pełnoziarniste itd.). Błonnik wykazuje silne działanie stymulujące i wspomagające układ trawienny do wydajnej pracy.

Odchudzanie przyśpieszymy również za pomocą wody – elemencie o którym wiele osób zapomina w czasie redukcji. Jej minimalne spożycie to 3-4 litry w ciągu doby. Za sprawą tego płynu – usprawnimy trawienie oraz pozbędziemy się zbędnych toksyn z organizmu.

Paradoksalnie, odchudzanie możemy przyśpieszyć także poprzez relaks i odpoczynek. Dbając o te elementy znajdziemy więcej sił na efektywny i wydajny trening.

Czy odchudzanie musi być ogromnym wyzwaniem?
Skomplikowana dieta, wymagający i intensywny trening czy droga suplementacja to recepta, która nie każdemu może się spodobać. Przez to, wiele osób nawet nie podejmuje trudów redukcji. Wszak, obawia się, że po prostu nie podoła. To ogromny błąd, który często skutkuje rezygnacją i swoistą „zgodą” na bycie otyłym.

Dlatego też, pragniemy wszystkich uspokoić: Leczenie nadwagi i otyłości (tj. odchudzanie) wcale nie musi być wielkim wyzwaniem. Wręcz przeciwnie – może być łatwe, szybkie i przyjemne. Wszystko jest uwarunkowane przez nasze podejście i zastosowane metody. Co zatem zrobić, aby redukcja wagi przebiegała pomyślnie?

  • Wybierz taką dietę, która będzie nie tylko zbilansowana i zdrowa, ale także smaczna. Dzięki temu, jej utrzymanie będzie łatwiejsze.
  • Formę treningową wybierz w oparciu o własne predyspozycje. Nie sil się na trudny trening biegowy, gdy Twoja wytrzymałość krążeniowo-tlenowa jest w nie najlepszym stanie.
  • Zawsze staraj się znaleźć czas na relaks.
  • Nie traktuj odchudzania jako obowiązek. Po prostu buduj nawyk.
  • Stosuj suplementy, które poprawiają witalność organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *