Jak schudnąć i zmotywować się do redukcji?

Proces odchudzania z całą pewnością nie może być określony mianem łatwego, szybkiego i przyjemnego. Jest wymagający, czasochłonny i zwykle mało przyjemny. Nie mniej jednak chudnąć warto – dla zdrowia i wyglądu naszego ciała.

Jak schudnąć?

Na proces odchudzania składają się dwa kluczowe elementy: dieta i trening oraz jeden opcjonalny: suplementacja. Poniżej, pokrótce przedstawiamy każdy z nich.

Dieta na odchudzanie to jadłospis, którego bilans wartości odżywczych jest równy lub delikatnie mniejszy niż generowane zapotrzebowanie. Powinien być zdrowy i pełnowartościowy. Jakiekolwiek głodówki nie powinny wchodzić w grę – nie dość, że są mało efektywne, to dodatkowo skutkują osłabieniem organizmu i tzw. efektem jojo. Ważną cecha diety na odchudzanie powinna być regularność. W okresie odchudzania kluczowe okazuje się również nawodnienie organizmu (minimum 3 litry wody na dzień).

Trening na odchudzanie może mieć dowolną formę. Wszak, każda, ogólnorozwojowa aktywność fizyczna może być skuteczna. Istotne jest jednak to, aby była realizowana z odpowiednia intensywnością. Powinna ona wynosić od 60 do nawet 90% tętna wysiłkowego. Doskonałym przykładem treningu na odchudzanie są: bieganie, pływanie, jazda na rowerze, taniec, jazda na rolkach, steper czy zajęcia aerobiku.

Suplementacja na odchudzanie to proces dodatkowy, który może mieć ogromny wpływ na tempo odchudzania. Jej zastosowanie może spotęgować efekty diety i treningu nawet kilkukrotnie. Należy mieć jednak na uwadze, że żaden z preparatów nie wykona za nas ciężkiej pracy. Mało który środek wykazuje jakiekolwiek działanie bez zmiany nawyków żywieniowych i aktywności fizycznej. Do najskuteczniejszych środków zaliczyć można następujące preparaty: Acai Berry, African Mango oraz Green Barley.

Jak schudnąć

Jak zmotywować się do redukcji zbędnych kilogramów?

Bardzo dużo miejsca poświęca się dietom, treningowi, suplementami – wydawać by się mogło, najważniejszym elementom odchudzania. W zasadzie trudno się z tym nie zgodzić, za wyjątkiem jednego małego „ale”. Wszak, kluczowym elementem odchudzania jest motywacja – bez niej, nawet najlepsza diet, trening i suplementacja nie będzie skuteczna.

Motywacja to zdolność do wykonywania konkretnego działania, w danym miejscu i czasie. W przypadku odchudzania jest ona bardzo wysoka zwykle na samym początku. Kiedy wizualizujemy sobie „nowe JA”, jej poziom jest zdecydowanie najwyższy. Z czasem jednak maleje, co może okazać się sporym kłopotem.

Aż 55% społeczeństwa rezygnuje z odchudzania!
Według przeprowadzonych badań, odchudzanie jest zbyt dużym wyzwaniem dla około 55% społeczeństwa. Powodem rezygnacji jest zwykle… motywacja, a raczej jej brak. Co zatem zrobić, by utrzymać ja na najwyższym poziomie? Jak stymulować motywację?

Przede wszystkim, musimy zadbać o to, by jasno sprecyzować swój cel. Jest on kluczowy, gdyż będziemy do niego wracać w każdym momencie jakiegokolwiek zwątpienia i zawahania. Cel musi być jasny i określony w czasie. Przykładem dobrze skonstruowanego celu jest chociażby:

„Schudnę 10 kilogramów w ciągu 4 miesięcy, tj. do dnia XX.XX.XXXX.”

Niezwykle ważne jest również to, by posiadać możliwie szczegółowy plan działania. Założenia dnia i jego harmonogram należy układać w przeddzień, w godzinach wieczornych. To najlepszy moment, gdyż gwarantuje on najmniejszą ilość losowych sytuacji, które mogłyby mieć wpływ na przebieg i realizację założeń.

Ponadto, warto również – zadbać o odpowiednie nagrody za realizacje planu. Wszak, to doskonała forma motywacji do dalszego działania.

Przestrzegamy również przed monitorowaniem swoich postępów. Codzienne pomiary i wchodzenie na wagę może jedynie nas zdemotywować. Zdecydowanie rozsądniej jest mierzyć postępy w dłuższych okresach czasu – minimum raz na kilka tygodni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *