Wzmocnienie organizmu przed jesienią/zimą

Temperatura poniżej zera, deszcz i wiatr – taką pogodę coraz częściej widujemy za oknem. Zima nadchodzi wielkimi krokami, a wraz z nią spora liczba infekcji i wirusów. Jak wzmocnić organizm, by uchronić się przed przeziębieniami i grypą?

Istnieje wiele różnych sposobów, które pozwalają efektywnie wzmocnić organizm. Dzisiaj pragniemy przedstawić kilka domowych rozwiązań, które przyczynią się do poprawy odporności Twojego organizmu.

Po pierwsze: zmiana stylu życia na zdrowszy
Aby Twój organizm mógł cieszyć się optymalną kondycją musisz zadbać o to, by prowadzony tryb życia był zdrowszy. Zadbaj o: dietę, aktywność fizyczną, eliminację używek i regularny rytm dobowy.

Po drugie: uzupełnij dietę w naturalne produkty wzmacniające odporność
Istnieje wiele produktów spożywczych, które pozwalają efektywnie i naturalnie wzmocnić pracę układu immunologicznego. Z całą pewnością do tego grona zaliczyć można miód, czosnek, imbir oraz sok z cytryny. Zadbaj o to, by w Twojej diecie znalazło się wiele miejsca dla tego typu produktów.

Po trzecie: zastosuj czystek
Czystek to roślina z której ekstrakt ma wiele właściwości o charakterze pro-zdrowotnym. Pozwala między innymi oczyścić organizm z toksyn oraz aktywizować układ immunologiczny. Herbatę z czystka należy pić 2-3 razy na dobę. Pierwsze efekty zauważalne są już po kilku dniach stosowania. Preparat jest w pełni bezpieczny, nie powoduje absolutnie żadnych skutków ubocznych.

Po czwarte: dostosuj swój ubiór
Nawet najsilniejszy układ odpornościowy nie jest w stanie uchronić się przed ekspozycją zbyt skąpo ubranego ciała na mróz. Musisz bezwzględnie zadbać o to, by Twój strój był adekwatny do warunków pogodowych. Ciepłe, szczelne ubranie powinno być noszone kosztem mody. Zdrowie jest przecież ważniejsze.

Po piąte: dbaj o aktywność fizyczną każdego dnia
W XXI wieku, niezwykle dużym problemem jest to, że coraz więcej osób prowadzi siedzący tryb życia. Wygodny styl funkcjonowania doprowadza nas do utraty optymalnej kondycji organizmu i zmniejszenia odporności organizmu. Naukowcy dowiedli, że aktywizować układ immunologiczny można poprzez ruch. Istotne jest jednak to, aby był on realizowany systematycznie – najlepiej codziennie.

Po szóste: wykorzystaj suplementy diet
Istnieje wiele różnych środków wspomagających pracę układu odpornościowego. Poza wspomnianym czystkiem doskonale sprawdzi się: spirulina, chlorella oraz witamina C. W aptekach, drogeriach i supermarketach znajdziemy szereg gotowych środków, które umożliwiają aktywizację układu odpornościowego. Zachęcamy do wykorzystywania.

Po siódme: hartuj organizm
Termin „hartowania organizmu” oznacza przystosowanie ciała do niskich temperatur. Zrobić to można tylko i wyłącznie w jeden sposób – poprzez korzystanie z dworu w każdych warunkach. Otóż, jeśli nagle z plusowych temperatur przeniesiemy się do chłodnej zimy – nasz organizm może negatywnie zareagować. Dlatego też, w jesień staraj się korzystać z okryć wierzchnich, które nie będą zbyt ciepłe.

Po ósme: dbaj o siebie cały rok
Niektórym wydaje się, że wystarczy przez kilka tygodni stosować imbir, miód, czystek lub czosnek i pozwoli to wzmocnić odporność w takim stopniu, że unikniemy dolegliwości jesienią i zimą. Nic bardziej mylnego! O własny organizm należy dbać nieprzerwanie – przez cały rok!

Po dziewiąte: ogranicz wizyty w przychodniach lekarskich
Czy wiesz, że nagromadzenie wirusów jest największe właśnie w przychodniach? To zrozumiałe! Pojawiają się bowiem tam osoby chore, które drogą kropelkową wydalają wirusy na zewnątrz. Dlatego też, jako pacjent – postaraj się ograniczyć wizyty w przychodniach, aptekach i innych miejscach, gdzie nagromadzenie wirusów jest bardzo duże.

Po dziesiąte: ogranicz stosowanie niezdrowej żywności i alkoholu
Czy wiesz, że niektóre produkty, takie jak chociażby alkohol mogą powodować osłabienie kondycji Twojego organizmu i tym samym zmniejszenie odporności? Koniecznie wyeliminuj z diety wszelkie używki, kawę, fast-foody i modyfikowaną żywność.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *